Sándor Szabolcs főiskolai évei alatt alapította első, rendszergazda-szolgáltatással foglalkozó cégét. Tulajdonképpen már a pályája kezdetétől minden abba az irányba mutatott, hogy egy kényelmes alkalmazotti állás helyett saját IT vállalkozást alapítson. A végső lökést egy nyári diákmunka tapasztalata adta meg egy rendszerintegrátor cégnél, ahol rengeteg ötlete született, hogyan lehet jobban csinálni. Az első 6-7 év embert próbáló volt, azonban a kitartás megteremtette azt az üzleti alapot, amellyel 2010-ben megalapította a Rendszerinformatika Zrt.-t, ahol olyan technológia-szolgáltatási modellekkel kísérletezett, melyek az ügyfelek számára kockázatos beruházások helyett havidíjas és használat alapú megoldásokat, humán erő helyett pedig technológiát és folyamatokat kínáltak. A Rendszerinformatika szolgáltatási portfóliójának első technológiai alapköve az adatközponti szolgálatatások voltak, melyek a digitalizáció alapkihívásaira adtak választ, biztosították a megbízható online jelenlétet a kevésbé megbízható telephelyi szerverszobák helyett. Mára a cég 3 adatközpontban végez ilyen típusú szolgáltatást, amiből kettőt már saját maga üzemeltet és tárol bennük közel 2500 szervert.
Vállalják a kockázatot
A Rendszerinformatika a kezdetektől célul tűzte ki, hogy megfizethető áron, a legmegbízhatóbb hálózati technológiával fejlessze saját budapesti adathálózatát. A hálózat jelenleg több ezer bekötési pont kiszolgálására is képes, akár 10Gbps sávszélességű adat és internet kapcsolat mellett. Végül a VoIP alapú telefonszolgáltatások, a virtualizáció és a telephelyi szolgáltatások is bevezetésre kerültek. Jelenleg több, mint 300 eleme van a portfóliónak, mellyel a Rendszerinformatika képessé vált arra, hogy erős IT stratégia mentén, egy cég alapinfrastruktúráját egy havidíj mellett biztosítsa. A cég jelentős versenyelőnyei között tartják számon a rugalmasságot, a gyorsaságot, illetve azt, hogy mindig elérhetőek az ügyfelek számára.
„Emögött sincs nagy titok, hiszen a szolgáltatásaink mögött egy virtuális gyártósor áll, ahol pedig hardver alapú szolgáltatás van, ott saját raktárkészlettel rendelkezünk. Így bármilyen ügyfeleknél levő eszközt ki tudunk cserélni, akár 4 órán belül. Ezekben az esetekben is a legfontosabb, hogy minimalizáljuk a kliensek üzleti kiesését” – magyarázza Sándor Szabolcs. Rendszerinformatika Zrt. elsősorban Cisco, Lenovo Think és Apple termékekkel dolgozik, közel 4000 aktív szolgáltatásban kihelyezett eszközt tartanak számon. A kínált eszközök pedig évek múlva is megőrzik értéküket, illetve a legkisebb hibaszámmal üzemelnek. A mögöttük lévő teljes birtoklási költség (TCO) számítási modellek alapján bizonyítható, hogy 4-5 éves időtávban a legjobb költségfaktorral bírnak. „Az ügyfél számára a legkedvezőbb, hogy minden kockázatot mi vállalunk” - teszi hozzá Sándor Szabolcs.
Az a jó, ha nem veszik észre
A vállalatnak megközelítőleg 700 ügyfele van, amelyek mindegyikének meghatározó jellemzője, hogy a prémium szegmenshez tartoznak, magas hozzáadott értéket állítanak elő, és a fókusz a saját, jól prosperáló üzleti tevékenységükre irányul. A cégméret változó, a 10-15 munkavállalót foglalkoztatótól egészen a 200-300 fős csapattal működőkig. Illetve vannak egészen nagy ügyfeleik, amelyek csak olyan erőforrásokat vesznek igénybe, amit a saját IT csapatuk nem tud gazdaságosan, házon belül előállítani. „Ha nem tudunk a top prémium kategóriában üzletet kötni, ahol a kiszervezési kedv élénk, és nagyon magas hozzáadott értékkel állítják elő a termékeiket, akkor miért próbálkozzunk ott, ahol állandó árverseny mellett működnek, illetve kisebb eredményeséget produkálnak” – teszi fel a kérdést a cégvezető. A Rendszerinformatika Zrt. megengedheti magának, hogy az alapértékei és alapelvei szerint működjön. A cégvezető véleménye szerint az üzleti önazonosságuk biztosítása mentén nagyon könnyen tudnak dolgozni, illetve eredményeket elérni. Így a cég működésében maximálisan érvényesül a tulajdonos-alapító szakmai alapelve, miszerint az a jó IT, amit a felhasználók nem vesznek észre.
Kulcs a jó szervezés
A vállalat jelenleg 41 embert foglalkoztat, a foglalkoztatás átlagideje 7,5 év. A stresszmentes légkör pedig komoly megtartóerő az IT piacon. A Rendszerinformatika Zrt.-nél organikus szervezetépítés zajlik; amikor megerősödik egy csoport, automatikusan adódik a lehetőség, hogy annak vezetője előrébb lépjen, saját csapatán belül csoportokat, kisebb szervezeti egységeket hozzon létre. Emellett részvényprogrammal motiválják a kollégákat.
Az elmúlt évek legfontosabb tanulsága a szervezetépítéshez kapcsolódik. A cégvezető elmondása szerint a fontos mozzanat annak a felismerése volt, hogy a jó szervezés megháromszorozza a munkateljesítményt. A cégnél abból indulnak ki, hogy nincs rossz munkaerő csak rosszul szervezett munkafolyamatok, az elmondottak hitelességét pedig a cég eredményei támasztják alá. Két év alatt 1,8mrd HUF-ról 2,5mrdHUF-ra emelkedett a cég nagyrészt havidíjas szolgáltatásból épülő forgalma.
A fejlődési irány tekintetében a legfontosabb kihívás egy olyan cégstruktúra kiépítése, amely mellett meg lehet őrizni a cég alapértékeit. Bármi is történjék ugyanis, az ügyfelek igényei és zavartalan működésük biztosítása áll a fókuszban, hiszen a termékfejlesztés nagy részét az ügyfelek inspirálják. „Izgalmasabb kérdés az is, hogy ki tudjuk–e nyitni a határokat és ezzel az infrastrukturális alappal tudunk-e az országhatárokon túlnyúlóan szolgáltatni. Hiszen minőség és ár tekintetében is maximálisan versenyképesek vagyunk a nyugati szolgáltatókkal szemben – teszi hozzá a cégvezető. Mindemellett a vállalat két adatközpontja jelentős mennyiségű energiát igényel. Sándor Szabolcs ezért egy zöld megoldás integrálásával szeretné biztosítani a működéshez szükséges energiamennyiséget, ami a környezet és a versenyelőny szempontjából is jelentős előrelépés lenne.