Beke Zoltán az első tíz munkában töltött évében informatikai tanácsadóként tevékenykedett. Harmincas éveinek az elején, 2002 táján azonban, ahogy ő fogalmaz, utolérte a korai életközepi válság. Más szóval beleunt abba, hogy jobbára az asztalfióknak készülnek a tervek. Végre meg is szerette volna valósítani azokat az elképzeléseit és javaslatait, amelyeket megrendeltek tőle. Így 2004-re megalakult a Mortoff, amely összetett informatikai tanácsadási és projektmenedzsmenti feladatokat vállalt, kezdetben mindössze néhány fővel. A Mortoff alakulásával szinte egy időben, hasonló megfontolásokkal indult Zoltán későbbi üzlettársainak, Szőnyi Andrásnak és Bereczki Gergelynek a vállalkozása is. András 1999 és 2004 között az Ernst & Young informatikai tanácsadója volt, s először egy Pannon GSM-megbízás kapcsán találkoztak Zoltánnal. Később azonban évekig sok projekten dolgoztak együtt. Mivel kiválóan kiegészítette egymást a két cég, elhatározták, hogy az akkor negyvenfős Mortoff és Andrásék vállalata, az I-DEAL Kft. összefog, és közösen, egy erősebb csoportként folytatják. Nagyot nőttek ekkor nemcsak a valóságban, de a nagyvállalati ügyfeleik szemében is, így a 2010-es évek elejére egyesített erőikkel átlépték a bűvös egymilliárd forintos árbevételi határt.
Az első jelentős megbízást a Pannon GSM-től, a Telenor elődjétől nyerték el. Akkoriban egy nagy amerikai könyvelési skandalum, az Enron-botrány kapcsán szigorú szabályokat vezettek be a tőzsdei cégekre vonatkozóan, így az akkori tulajdonos számára is. Beke Zoltán és csapata pedig a megfelelő folyamatok bevezetése mellett olyan szoftveres támogatás kialakításában vett részt, amely képes volt jól kezelni ezeket a bonyolult előírásokat.
A nagy ugrást az jelentette az egyre több informatikai munkát elvállaló cég életében, amikor egy nagy német iparvállalat 2007-ben magyar partnert keresett, és a Mortoff alapítóit ajánlották neki. A mindössze négy állandó munkavállalót magában foglaló, egy nem éppen elegáns irodaház pici szobájában néha felbukkanó, jobbára távmunkában dolgozó minicsapatot meg akarták látogatni a németek. Az ott középcégnek, itthon már nagyvállalatnak számító Trumpf küldöttségét azonban mégsem fogadhatták a kopott kis irodaház félreeső zugában. Ezért hát egyetlen napra kibérelték egy ismerős XI. kerületi, éppen kiadó családi házát azzal, hogy ha bejön az üzlet, akkor maradnak. Elszaladtak az IKEA-ba, vettek tárgyalóasztalt, hűtőgépet, szebb irodabútorokat, és fél nap alatt felkészültek ezzel a „patyomkin irodával” a német fél fogadására. Persze azért elmondták, amikor körbevezették őket, hogy éppen költöznek. Szerencsére megkapták a munkát, eleinte csak egyszerűbb szoftvertesztelést, majd sokkal összetettebb feladatokat is; tehát tényleg költöztek. Mára a Mortoff látja el business process outsourcing szolgáltatásként a német iparvállalat teljes szoftvertesztelési tevékenységét, s szoftverfejlesztéssel is támogatják ügyfelüket a digitalizációs kihívásaikban.
A 2008-as pénzügyi válság utáni, sokak számára nehéz időszak az addig is dinamikusan fejlődő IT-cég számára további lehetőségeket tartogatott. A kicsi, rugalmas, jó áron dolgozó informatikai vállalkozásokat éppen hogy felkapták annak idején a nagyvállalatok, így többek közt a Mortoffnak is sikerült olyan nagy nevekhez bejutnia, mint pl. a General Electric. Szőnyi Andrásék főként a biztosítási szektorban voltak erősek, itt nőttek nagyra, így végső soron az egyesített Mortoff Csoport már tudott nyújtani olyat, amit Beke Zoltán mindig is szeretett volna: az ügyfelek igényeit az informatikai projektek elejétől a végéig lefedni, kiszolgálni.
A következő nagy ugrást a már említett GE-s projekt jelentette, amely 100 millió forint feletti keretösszegű, három évre szóló megbízás volt. Ez és a hasonló munkák voltak azok, amelyek révén a válságból inkább profitáltak, semmint gondjuk adódott volna, hiszen a kiszervezett feladatok erősödtek ez idő alatt a nagyvállalatoknál. Az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek (CRM) bevezetése és tesztelése ebben az időben kerültek előtérbe meg a Mortoff szolgáltatási portfóliójában, és ekkor született meg a döntés egy újabb szakterülettel, az úgynevezett üzleti intelligencia (business intelligence – BI) szegmenssel való bővülésről. Ezt a stratégiát erősítette a Processorg BI Kft. nevű, éppen erre a területre specializálódott, tucatnyi szakemberrel dolgozó kisvállalat felvásárlása 2014-ben. Ez az akvizíció is egyértelműen mutatja, hogy a már a kezdetektől precízen és átgondoltan épített csoport újabb eleme ismét csak kiválóan illeszkedett az informatikai középvállalat stratégiájába.
Ekkor már jóval 100 felett volt a dolgozói létszám. A BI szakmában megjelent a Big Data, amely hatalmas adattömegek villámgyors feldolgozását jelenti, és elsősorban természetesen a nagyvállalati ügyfeleknek, éppen a pénzügyi, a telekommunikációs, illetve az ipari szférában lényeges. Ott, ahol a Mortoff Csoport is aktív. Az egyik magyar távközlési társaságnak is ők készítették pár éve a Big Data-stratégiáját, és természetesen részt vettek annak megvalósításában is. Az utóbbi években azonban volt egy újabb ugrás: Beke Zoltán négy-öt esztendeje szembesült azzal, hogy egy száz fő feletti középvállalatot már nemhogy egyedül, de még üzlettársával, Szőnyi Andrással együtt sem tud könnyen vinni. Ekkor kezdett nézelődni, és így talált rá az AAM Tanácsadó Zrt. korábbi vezérigazgatójára, Dobozi Sándorra, aki egy csúcsidőszakában 4,5 milliárd forint árbevételű, több mint kétszáz fős, tíz országban működő IT-tanácsadó és -fejlesztő cégcsoportban szerzett vezetői tapasztalatokat. Sándor nemrég átvette az operatív irányítás feladatát a két tulajdonostól, akik persze továbbra is igen aktívak a társaság menedzsmentjében és stratégiai vezetésében, de a 170 fősre duzzadt középcég már igényelte ezt a lépést.
Már csak azért is, mert 2016-ban Erdélyben, Sepsiszentgyörgyön, egy évre rá pedig Veszprémben is egy-egy irodát nyitottak, mindemellett igen jelentős összegeket és rengeteg munkaórát öltek bele több spin-off projektbe. A legjelentősebb ezek közül az Ipar 4.0-megoldásuk, amely Reach Solutions néven fut. A lényege, hogy egy-egy hagyományos gyárat akár a legutolsó csavarig is képesek digitalizálni, pontosabban gépekből, szenzorokból adatokat kinyerve javítani annak működési hatékonyságát, minőségét, költséghatékonyságát. De természetesen ez a jövő lesz, jelenleg jobbára a korábban említett hagyományosabb üzletekből élnek: szoftver-, adattárház-fejlesztéssel, adatvizualizációval, Big Data-megoldásokkal, szoftverteszteléssel és IT-tanácsadással foglalkoznak. 2019-ben újra kétmilliárd fölé szeretnék növelni az árbevételt, és 2021-re cél a közel hárommilliárd forint. A terjeszkedéshez mindenképpen erősíteni kell a külpiaci jelenlétet. Az elsődleges célpontot a német nyelvterületek, a skandináv és a Benelux államok jelentik, de az amerikai piacról is kaptak már megkeresést.
Stratégiájuk fontos eleme, hogy minden évben előálljanak valamilyen új és innovatív IT-megoldással az ügyfeleik számára, így nagy hangsúlyt fektetnek az automatizáció, a robotizáció különböző területeire, ezen belül is kiemelten a folyamatautomatizálásra Robotic Process Automation (RPA)-megoldásokkal, valamint a szoftvertesztelés automatizálására, amire saját terméket is fejlesztettek. A cégnél természetesen a társadalmi felelősségvállalás területét sem hanyagolják el. Több mint egy évtizede, évről évre támogatják a Bátor Tábor kezdeményezést, amely súlyosan beteg gyerekeknek és a családjuknak nyújt sorsfordító élményeket, erőt, eszközöket az élethez, a gyógyuláshoz.
Már akkor a kezdeményezés mellé álltak, amikor az még közel sem volt ennyire népszerű. Patronálnak főváros környéki gyermekotthont is, emellett Beke Zoltán és vezetőtársai jótékonysági árveréseken is rendszeresen részt vesznek. Az alapítás óta a kollégák annyi kódot írtak az ügyfeleik számára, amelyek A4-es papíron magasabb stócot alkotnának az új MOL-székháznál.